2011. december 20., kedd

Babzsák - saját kezűleg

Biztos másnak is szemet szúrt, hogy nyáron rengeteg meggymagot és cseresznyemagot szétköpködünk a kertben, vagy dobunk ki a kukába befőtt evés után... Aztán drága pénzért veszünk a boltban babzsákot az ovis gyereknek, vagy bio-magokkal teli jegelő-melegítő zsákocskákat a fájós térdünkre (vagy a baba fájós pocijára). Ezt a kérdést elég egyszerűen mi magunk is megoldhatjuk.

Összegyűjtöm a meggymagokat és kifőzöm hyperol tablettás vagy szódabikarbónás vagy tömény sós vízben (kb. 40-60 perc). Ezzel fertőtlenítem és lazítom fel róla a gyümölcshúst (mert csutkára nem tudjuk leszopogatni. :) ). Ezután megszárítom őket a napon vagy a konyhában egy konyharuhát, amit nem sajnálok, vagy papírtörlőn, mert ilyenkor még "fog". A konyha melegében ugyanúgy kiszáradnak, csak tovább tart a művelet.

Én még nyáron szárítottam meg őket, de csak most télen jutottam el odáig, hogy a zacskóban tárolt száraz magokat bevarrjam egy zsákba. A belső zsák teljesen zárt, valójában nem is kell nyitogatni, mert a magok így is szellőznek, nem zsizsikesedik nedvesség hatására sem. Ha pedig koszos lesz, elég csak a külső huzatot levenni és kimosni.


És ha meguntuk vagy kinőttük a huzat stílusát, egyszerűen csak varrunk egy másikat. :)

Nekem 25 dkg meggymagból lett egy 14 x 15 cm-es (így sikerült :) ) zsákocskám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...