2011. december 1., csütörtök

Edényfogók - teflonos anyagból


Manósapkának is láttam már elnevezni az edényfogó füleket, ami szerintem egyáltalán nem közismert, így korábban, amikor rákerestem az interneten, úgy mint "edényfogó", persze nem találtam rá. Olyan lelőhelyet kerestem, ahol konkrétan teflonos anyagból készítik a belsejét. (Ilyen anyaggal borítják be a vasaló deszkát is. Irtó jól hőszigetel és ha rajta felejted a forró tűzhelyen, később gyullad meg. Addigra meg már megérzed a szagot, így lángra már nem kap az anyag :) )

Sok-sok évvel ezelőtt vettem anyunak ajándékba egy pár teflonos edényfogót, de az idő és a tűzhely nyoma nagyon meglátszott rajta és nálunk ma már mindenhol csak a belül-is-valami-vékony-anyaggal-borított változatot árulják. Hát, gondoltam, ilyen fogókat házilag is lehet készíteni. Az egyetlen nehezen fellelhető hozzávaló a teflonos anyag volt, ezért is nem készítettem el korábban. Teljesen véletlenül akadtam rá az egyik méteráru boltban (több helyen azt sem tudták, hogy miről beszélek...)

A kis piros epres fogók már használatban vannak. Anyu örül nekik, mert a lábas tetején tudja hagyni a főzés idejére is, nem forrósodik át és tutira nem ég meg.
A levendula-sorozatot ma fejeztem be. Ebből egy párat már én is fogok használni, mert az edényfogó kesztyű néha túl nagynak és esetlennek tűnik egy kicsi fedő felemeléséhez.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jópofák ezek a manósipkák :).
    Ha nem titok, elárulod, hol lehet ilyen anyagot kapni?

    VálaszTörlés
  2. Nem titok :). Egyik szekszárdi méteráru boltban bukkantam rá. De korábban azon gondolkodtam, hogy veszek egy készen varrt vasalódeszka-borítást ugyanilyen teflonos anyagból (OBI), de lemondtam róla, mert drága is lett volna...

    VálaszTörlés
  3. Na, Szekszárd nekem nincs itt egy ugrásra. :) De majd körülnézek itt a székesfővárosban, hátha itt is lehet ilyesmit kapni. Igen, a vasalódeszka huzat egy kicsit drága mulatság. Egyszer olvastam olyan flízről is, ami edényfogó kesztyűbe használatos, pont ilyen hőálló, de még nem láttam sosem, bár nem is kerestem. Köszi, köszi!

    VálaszTörlés
  4. Tegnap megkérdeztem egy paksi méteráru üzletben is. Ott is volt, de még nem árazta be a hölgy, mert akkor érkezett meg. Most már biztos vagyok benne, hogy több helyen kapható. :)
    Remélem találsz Te is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...