2011. december 21., szerda

Szaloncukor varrása


A megfelelő szaloncukor kiválasztása a boltban egyre nagyobb dilemmát okoz számomra. Ugyanis a megfelelő ízesítésű színben nem passzol a karácsonyfa már meglévő díszeihez (tipikusan én is két-két színt használok évről-évre a fán). A megfelelő színű csomagolás pedig nem olyan fajtát rejt, amit mi szívesen eszünk. Ez persze előny is lehet, ha meg szeretném tartani őket díszként Vízkeresztig - tuti, hogy nem fogy el vagy ürül ki a papír és lóg tovább megnyomorítva a fán, mintha nem látszana rajta, hogy üres…
Tavaly, karácsonyra készülődve bukkantam rá az ötletre az interneten, hogy varrjak olyan szaloncukrokat, amik kielégítik minden kívánságomat: olyan színű lesz, amit éppen a díszek igényelnek, és nem tűnik el a belseje sem belőle az ünnepek alatt. Jó szórakozás ez kezdő varrók számára, a gyakorlottak pedig pillanatok alatt elkészülhetnek több tucattal. Már csak az éppen aktuális karácsonyfadíszekhez illő anyagot kell beszerezni és némi csipkét. Vagy, ahogy én tettem, egyszerűen a már meglévő anyagok, régi rongyok, ágynemű közt matatva keressük ki a megfelelőt.

Elkészítése:

10 x 10 cm-es anyagdarabokat vágok, két szemközti oldalukra az anyag színén hozzáillesztem a csipkét és levarrom. Ha foszlós az anyag, érdemes beszegni előtte. Ezután egyesével összevarrom kis hengerekké őket, majd kifordítom. A közepébe helyezek némi töltőanyagot (flíz, vatta, stb.) és kézzel összeráncolom a végein. Lehet pufibb vagy hosszúkás vékonyabb szaloncukrot is készíteni belőle, ízlés szerint.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm, hogy olvastad a blogom, így bekukkantottam én is hozzád ;)
    Elárulod nekem, hogy hogyan illeszted fel és varrod fel a csipkét? Én most tanulok varrogatni, még a géppel barátkozom, de már nagy lelkesedésemben vannak anyagaim is, meg csipkém is, csak nem merem még felhasználni :)
    Felvilágosítanál? :)
    Szép napot!
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, ha itt válaszolok, ugye megkapod? :)
      A leírásban a hozzáillesztés igazából azt jelenti nálam, hogy kézzel hozzáfogásom a varrógép tűje előtt. :)
      Talán a legegyszerűbb elkészíteni egyszere több darabot így:
      Egy hosszú (10 cm-rel osztható) és 10 cm szélesz anyagot vágsz. Annak a hosszabb szélére mindkét teljes hosszúságában egyszerűen felvarrod a csipkét. Ezután 10 cm-enként elvágod és meg is van néhány 10 x 10 cm-es szaloncukor darabod.
      A csipke kicsit foszlik, ahol elvágod, de beszegni nem hiszem, hogy lehet, mert ugye azért tök lukacsos az egész. :) Ezért nem kell sokat bíbelődni vele.
      Ha megvan a 10 x 10 cm-es darabod két szemben lévő oldalán végig csipkével, kifordítva máris összevarrhatod egymással azokat az oldalakat, ahol nincs csipke.
      Amikor először tettem varrógép alá a csipkét, én sem tudtam, hogy milyen eredménye lesz épp a lyukacsossága miatt, de a gép szépen viszi. Ezek ugye szegély csipkék, amiket vettem, így arra valók, hogy ruhának, terítőnek vagy bármilyen anyagnak a szélére felvarrjuk.

      Már sokszor gondoltam, hogy ilyen esetekre lefotózom, ahogy készítem a dolgaimat, de eddig csak az edényfogónál tettem meg. :(
      Szólj, ha másra gondoltál, amikor kérdeztél. Lehet, hogy félre értettelek. :( Remélem, azért valamennyire tisztázódott benned a csipke-dolog. És bátran próbáld ki pici anyagdarabokon a varrást, így nem fogod sajnálni, ha elrontod.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...